Friday, February 3, 2012

Hari ke lima berpantang dgn Shaklee.. badan rasa bertenaga, susu pun alhamdulillah meriah..

Saya mula mengenali Shaklee sejak mengandung lapan bulan anak saya yg kedua.. sejak itu saya dah mula amalkan Shaklee, saya makan 5 vitamin
  • Multivitamin Vita Lea
  • Vita C
  • B complex
  • OsteMatrix
  • Omega


Masa tu saya rasa beza sgt bila makan Shaklee dgn haematinics yg sebelum ni sy makan.. saya jadi lebih bertenaga dan kurang sakit pinggang dan cramp kaki..
http://www.naturehealthshop.blogspot.com/search/label/Testimoni

Hari ni dah hari ke lima berpantang.. alhamdulillah saya dah selamat melahirkan anak kedua, lelaki, berat 3.45kg.. ni gambar anak sy..

Mula- mula saya start sakit hari isnin 30 jan pukul 8 pagi.. sampai kat labour room, cek jantung baby (ctg) nampak tak cantik, ade deep decelaration (Type 1) heart rate drop sampai 80bpm.. saya risau sgt, takut kene czer and takut baby ade problem.. then bila start air, start pitocin (ubat utk kuatkan contraction) alhamdulillah jantung baby dah ok.. tapi sakit kene induce ni Allah saje yang tau.. 6 jam dlm kesakitan anak sy lahir jam 2.16pm.. saya masih ade tenaga utk push walaupun dh sakit lama dan lepas deliver tu tak flat mcm anak first dulu..
Bila dah anak kedua ni berpantang tu lagi byk benda nak buat.. mak cuma tolong sket2 je tapi kita kena jaga baby lebih dan anak pertama pun at the same time nak perhatian kita.. then kita kene jaga diri juga, jaga jahitan dan semua ni mmg memenatkan.. tapi alhamdulillah sy rasa bertenaga.. siang tu ok lagi walaupun anak sy semlm tak mau tido :)

Lagi satu saya gembira sgt sbb susu saya alhamdulillah byk, mula2 kat hospital dah kuar tp tak byk.. sy teruskan makan vitamin Shaklee yg sy makan masa mengandung plus dengan zinc utk cepat baik luka dan kurang gugur rambut lepas bersalin.. lepas berurut masa hari ketiga laju dah susu keluar dan cepat bengkak kalau lambat susukan anak..

Ni hasil satu sesi perahan yg meningkat dari hari ke hari
Hari ketiga.. 2 oz

Hari keempat 3 oz lebih

Hari kelima 5 oz

Ni rezeki yang Allah bagi utk anak saya.. yg penting kita kene berusaha.. jaga kesihatan dgn vitamin, minum air banyak 2-3L sehari, pam secara regular dan doa..
Ni vitamin yang saya makan sekarang,


lepas ni sy plan nak amik alfalfa dan Energizing Soy Protein lak (ESP)..


Saya mahu berkongsi keberkesanan Shaklee dgn anda para wanita, ibu-ibu sekalian..
Berminat utk dapatkan Shaklee hubungi saya di 0193134842/ norliyanamazli@yahoo.com/ facebook (Norliyana Mazli)








No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...